Reclamewet: een gouden inhaker mag je nooit laten liggen. Ook niet als dat betekent dat binnen vijf dagen een
campagne moet worden opgetuigd, zoals we dat op eigen initiatief deden voor EasyToys. Dat ging ongeveer als
volgt.
Iedere Formule 1-liefhebber weet dat de Tarzanbocht de beroemdste bocht van het Zandvoortse circuit is. Kíjk: dan
hebben een speeltjesfabrikant en de Formule 1 toch meer gemeen dan je in eerste instantie vermoedt. We
bedachten de klapper ‘De enige bocht die je echt goed moet nemen’ en koppelden die aan de Dutch
Grand Prix in Zandvoort.
Eén appje en een paar belletjes verder ging het opeens hard.
Nadat het spandoek op een gevel van een Zandvoorste flat werd gespannen waar drommen fans voorbij kwamen
en de keyvisual als snelwegreclame werd ingezet, ging EasyToys knetter-viral.
De actie werd zelfs besproken tijdens een uitzending van Voetbal Inside. En alsof dat nog niet genoeg was werden we met deze campagne twee keer genomineerd voor een SAN ACCENT.
Wij zijn het bureau dat werkt, niet alleen onze ideeën werken, maar wij ook. Geen much ado about nothing, maar mouwen opstropen en leveren.
Daarom hebben we onze klanten gevraagd of ze naast ons reguliere werk nog andere klusjes hadden die we voor hen konden doen. En als we er dan toch zijn, kunnen we meteen even vragen wat ze van de samenwerking vinden, een soort "voor wat hoort wat", maar dan anders.
Marcel is de Global Brand Manager van EasyToys, waar we inmiddels al bijna 4 jaar voor mogen werken. In deze aflevering van "Het bureau dat werkt," op bezoek bij EasyToys, kun je zien waarom Marcel het fijn vindt om met ons samen te werken en welke bijzondere opdracht hij aan ons heeft gegeven.