in-lite heeft iets bijzonders gedaan. Ze hebben het licht slimmer gemaakt. Niet hun licht, maar hét licht. Dat wat er als eerste was. ‘Light just got smarter’. Deze claim bedachten we toen in-lite ons vroeg om een concept te ontwikkelen voor de online campagne rondom de lancering van hun nieuwe smart-producten. Met slimme armaturen, kleurlicht en een slimme transformator, die met een smartphone- en tablet-app kan worden aangestuurd, krijgen in-lite gebruikers volledige controle over hun buitenverlichting. De voordelen van slimme buitenverlichting hebben we samengevat in de drie belangrijkste aspecten die worden toegevoegd: sfeer, gemak en veiligheid. Een zwoele zomeravond met een goede fles wijn op tafel wordt nóg sfeervoller door het licht te dimmen of subtiel van kleur te veranderen. Het gemak van slimme buitenverlichting ontdek je op momenten dat je het nodig hebt. Bijvoorbeeld wanneer je met een dienblad in je handen op je terras staat. Dan is het ideaal dat het licht aangaat door een bewegingssensor of met spraakbesturing. En de veiligheid in je tuin wordt vergroot door opstapjes of de oprit naar huis extra te verlichten. Bovendien heeft verlichting een afschrikkende werking op ongenode gasten. Deze situaties hebben we vertaald naar een script voor een campagnevideo die is gebruikt bij de lancering van de smart-producten. Fragmenten uit de video en foto’s die tijdens de productie zijn gemaakt worden tijdens de campagneperiode gebruikt op social media, bij presentaties en in-store. Daarnaast heeft onze tekstschrijver in-lite ondersteund bij het creëren van de content voor de smart-pagina’s op de in-lite website.